نحوه صحیح تمیز کردن داخل خودرو

اغلب خودرو دوستان به پاکیزگی خودرو خود اهمیت خاصی می دهند و همیشه سعی در پاکیزه نگه داشتن خودرو خود دارند ولی یکی از سخت ترین کار های خودرو تمیز کردن داخل خودرو می باشد که هنگام تمیز کردن آن چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد تا قسمتی از خودرو کثیفی باقی نماند و تمام خودرو تمیز شود. ما در این مطلب تصمیم داریم برای شما همراهان عزیز نکاتی را اعلام نماییم که در تمیز کردن خودرو به شما کمک کند و شما هرچه سریع تر و دقیق تر خودرو خود را تمیز نمایید.

خط و خش های داشبورد

یکی از مهم ترین قسمت هایی که باید تمیز شود و جلوه و نمای خاصی به داخل خودرو می دهد داشبورداست و شما باید در اولین اقدام نسبت به تمیزی این نقطه تصمیم بگیرید. اغلب خودرو ها، داشبوردی پر خش دارند و برای برطرف کردن این خط و خش ها شما می توانید از دستمالی آغشته به روغن زیتون یا روغن بچه استفاده نمایید تا خط و خش های سطح داشبورد خودرو شما نمایان نباشد.

گل و لای کف خودرو

معمولا در هوای مرطوب گل و لای زیادی وارد خودرو می شود که باعث نازیبایی داخل خودرو می شود و شما باید برای تمیزی و زیبایی داخلی خودرو خود اقدام به برطرف کردن آن نمایید ولی همیشه پیشگیری بهتر است. شما برای آنکه با مشکل گل و لای کف خودرو برخورد نکنید بهترین نکته این است ابتدا کف خودرو را با جارو برقی و دستمال کاملا تمیز نمایید و سپس سطح کف خودرو خود را یا هر نقطه که ممکن است گل و لای کثیف کند آن را به سیب زمینی آغشته کرده تا از کثیفی مجدد جلوگیری شود و آنزیم های داخل سیب زمینی باعث می شود گل و لای به جای مانده خشک شود و به راحتی با دستمال تمیز شوند.

کشیدن جارو برقی

یکی از عامیانه ترین اقداماتی که افراد برای تمیز کردن داخل خودرو استفاده می کنند جارو برقی کشیدن است و این کار با خستگی بسیار زیادی فرد را مواجه می کند ولی شما برای اینکه به نتیجه دلخواه خود یعنی پاکیزگی کامل داخل خودرو خود برسید بهتر است این کار را با دقت و محکم انجام نمایید برای راحت تر شدن این عمل و پاکیزگی بهتر داخل خودرو پیشنهاد می شود یک ساعت قبل از اینکه تصمیم داشته باشید داخل خودرو خود را جارو برقی بکشید، کف خودرو خود را جوش شیرین بریزید زیرا باعث میشود رطوبت جمع شود و کف خودرو راحت تر تمیز شود.

استفاده از فرچه برای جارو

داخل خودرو دارای قسمت های مختلفی است و هر کدام از ویژگی خاص و اندازه خاصی برخوردار هستند و ممکن است جارو کشیدن برخی از نقاط خودرو شما را با دشواری مواجه کند. برای آسان تر شدن جارو برقی کشیدن از فرچه های مختلف استفاده نمایید و سعی کنید تمام نقاط خودرو خود را به وسیله فرچه جارو برقی تمیز نمایید و از فرچه کوچک برای قسمت های کوچک داخل خودرو می توانید استفاده نمایید تا عمل جارو برقی کشیدن را برای شما ساده تر نماید.

سقف خودرو

اغلب افراد وقتی اقدام به تمیز کردن خودرو خود می کنند از سقف خودرو فراموش می کنند و اهمیت خاصی به تمیز کردن سقف خودرو نمی دهند ولی جالب است بدانید یکی از مهم ترین بخش های داخل خودرو که باید تمیز شود سقف خودرو می باشد زیرا دقیقا سقف خودرو قسمت عبور جریان های گرم و سرد می باشد و این یعنی گرد و خاک بسیار زیاد به سمت سقف خودرو شما می رود و باید در هنگام تمیز کردن خودرو به سقف خودرو خود توجه بسیاری نمایید.

قسمت های چرم خودرو

نگه داری از قطعات چرم خودرو نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همیشه باید در نگه داری از این قطعات توجه بسیار زیادی شود و کار دشواری است برای پاک کردن گرد و خاک نشسته بر روی سطوح چرمی خودرو. برای جلوگیری از کثیف شد سطوح چرمی خودرو می توانید از روغن بچه استفاده نمایید و بگذارید خشک شود این کار باعث می شود سطوح چرمی دیرتر کثیف شوند.